3 September: Vertelling door Nelleke de Laat

Dinsdag 3 september om 14.00 uur: Vertelling door Nelleke de Laat met als onderwerp: De Allemantel voor Maria.

Nelleke de Laat is beeldend kunstenaar en ijveraarster voor de Brabantse cultuur in taal en historie. Ze had een kunstminnende moeder en een stimulerende vader. Haar huwelijk met Cor Swanenberg bracht alle aandacht voor de Brabantse taal. Ze verzorgt vertellingen voor diverse doelgroepen, o.a. KBO-afdelingen, verzorgingscentra etc.

In haar werk als beeldend kunstenaar illustreerde ze 120 boeken van o.a. A.F.Th. van der Heijden, Cornelis Verhoeven, Jan Hendrik van den Berg, Michel de Koning en Cor Swanenberg. Een uitgebreide kijk op haar oeuvre gaf in 2007 een 3 maanden lange expositie in het Noord-Brabants Museum. Deze expo werd bezocht door ruim 20.000 bezoekers. Hier startte haar project: “De Allemantel” voor Maria. Dit project trok wereldwijd veel aandacht.

Ze zal een inkijk geven in haar artistieke leven en uitgebreid vertellen over het “Allemantel” project. Een aantal van haar creaties is dan ook te zien, evenals boeken die ze zelf heeft geschreven en van illustraties voorzien.

De toegang is gratis, voor koffie/thee en andere consumpties wordt een kleine bijdrage gevraagd.